flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відкритий лист працівників апарату Шевченківського районного суду міста Києва

23 квітня 2015, 17:06

 

                                                                              ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД  М.КИЄВА

                                                                                                                 03680, м.Київ, вул. Дегтярівська , 31-А, тел./факс (044) 483-09-23

                                                                          ______________________________________________________________________

 

Президенту України

Порошенку П.О.

01220, м.Київ, вул.Банкова, 11

 

Прем’єр-міністру України

Яценюку А.П.

01008, м.Київ, вул.Грушевського, 12/2

 

Голові Верховної Ради України

Гройсману В.Б.

01008, м.Київ, вул.Грушевського, 5

 

Голові Державної судової адміністрації України

Холоднюку З.В.

01021, м.Київ, вул. Липська,18/5

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

Шановні панове Президенте, Прем’єр-міністре та очільники органів державної влади України!

 Просимо вас розглянути відкритий лист працівників апарату Шевченківського районного суду м.Києва та вжити конкретних заходів для вирішення критичної ситуації у сфері  нарахування та виплати заробітної плати працівникам апарату суду.

Працівники апарату Шевченківського районного суду м.Києва  висловлюють свою солідарність з колегами та підтримку працівникам апаратів судів України, які звернулись з відкритими листами до вас щодо урегулювання питання виплат заробітних плат працівникам апарату суду.

Так, станом на 01.04.2015 року посадові оклади працівників апарату суду складають:

Керівник апарату – 1428 грн.;

Заступник керівника апарату – 1358 грн.;

Помічник голови суду – 1218 грн.;

Головний спеціаліст з комп’ютерних  технологій – 1218 грн.;

Головний спеціаліст із забезпечення зв’язків із засобами масової інформації – 1218 грн.;

Головний спеціаліст – 1218 грн.;

Помічник судді – 1218 грн.;

Консультант – 1218 грн.;

Консультант з кадрової роботи – 1218 грн.;

Старший судовий розпорядник – 1218 грн.;

Судовий розпорядник – 1218 грн.;

Секретар судового засідання – 1218 грн.;

Старший секретар суду – 1218 грн.;

Секретар суду – 1218 грн.;

Діловод – 1218 грн.;

Завідуючий архівом – 1218 грн.;

Завідуючий господарством – 1218 грн.;

Експедитор – 1218 грн.;

Водій – 1218 грн.;

Прибиральниця – 1218 грн.

Таким чином роботу кваліфікованого юриста суду по оплаті праці прирівняно до технічного працівника та прибиральниці.

Крім того, робота в Шевченківському районному суді м.Києва – одному з найбільших місцевих загальних судів України (42 судді та 133 працівники апарату), вимагає здійснення роботи в надурочний час, роботи у неробочі та святкові дні та періодичних чергувань слідчих суддів, пов’язаних з розглядом клопотань органів досудового розслідування (Прокуратури Шевченківського району міста Києва, Служби Безпеки України, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві,  Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області, Шевченківського районного управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві, Державної фіскальної служби України, Головного слідчого управління фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України, Слідчого управління фінансових розслідувань Головного слідчого управління доходів і зборів України в місті Києві, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, Головного відділу податкової міліції у Шевченківському районі міста Києва Державної фіскальної служби України, на які поширюється юрисдикція Шевченківського районного суду м. Києва).

Законом України «Про державну службу» (стаття 33) визначено, що оплата праці державних службовців повинна забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов’язків, сприяти укомплектуванню апарату державних органів компетентними та досвідченими кадрами, стимулювати їх сумлінну та ініціативну працю. Проте як можна прожити на таку мізерну заробітну плату, утримувати сім’ю, сплачувати комунальні послуги, здобувати вищу освіту, а тим хто має дітей, утримувати останніх та оплачувати їхнє навчання, молоді – самостійно забезпечувати себе.

Заробітна плата є основним джерелом доходів державних службовців. Відповідно до заборон, установлених Законом України «Про засади запобігання корупції» від 07.04.2011 № 3206-УІ, державний службовець позбавлений можливості отримувати додатковий прибуток від суміщення діяльності на державній службі з іншими видами оплачуваної діяльності, окрім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту. Підприємницька діяльність також заборонена, що є складовою антикорупційної політики.

Необхідно визнати, що реалії сьогодення (темпи поглиблення економічної кризи, стрімке зростання цін на комунальні тарифи й товари першої необхідності тощо) призвели до того, що розмір заробітної плати працівників апарату суду не забезпечує належний рівень їхнього життя, суперечить вимогам часу і, найголовніше, не відповідає тій відповідальності, яку несуть державні службовці під час виконання своїх службових обов’язків.

З 01 квітня 2015 року скасовано обмеження максимального місячного розміру суддівської винагороди, згідно з Законом України «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 № 213-VIII. Крім того, скасовано обмеження максимального місячного розміру заробітної плати народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, прокурорів, працівників державних органів, працівників Національного банку України.

Водночас 30.03.2015 у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про Державну службу» № 2490, який передбачає виключення абзацу другого частини першої статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (у редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» від 12.02.2015 № 192-VIII). Пункт, який пропонується виключити з тексту Закону, регламентував установлення посадового окладу працівнику апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, у розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду.

Крім того, 10.04.2015р. у Верховній Раді України зареєстровано як альтернативний законопроект «Про Державну службу» №2490-1, в якому також передбачено, як і в попередньому варіанті, виключити абзац другий частини першої статті 147 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (в редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд»).

Зазначені дії законодавців є несправедливими і дискримінаційними стосовно працівників апарату суду, посадовий оклад яких залишається на рівні однієї мінімальної заробітної плати відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Ми усвідомлюємо, що держава переживає нелегкий період свого розвитку, який потребує від усіх громадян розуміння складної економічної ситуації. Разом з тим, ми виступаємо проти соціальної несправедливості й вимагаємо поваги до своєї щоденної, не менш важливої для судової системи, праці.

Очевидним видається припущення про те, що у судовій системі в декілька разів зросте кількість звільнень працівників апаратів, серйозними проблемами стануть плинність кадрів та брак досвідчених фахівців. Це неодмінно призведе до суттєвого погіршення роботи всіх органів судової влади у державі.

Низький рівень заробітної плати й високі вимоги до кандидатів на посади державних службовців не мотивують до влаштування на вакантні посади працівників апарату суду. 

Гідна заробітна  плата працівників апарату суду — не тільки запорука належного рівня судової діяльності. Це і стабільні відрахування з бюджету для формування соціальних фондів та забезпечення соціального захисту населення.

З огляду на вищенаведене, з метою збереження навчених роками кадрів, гідної оцінки праці висококваліфікованих фахівців у судових установах та запобігання погіршенню якості роботи судів, просимо Вас:

вжити невідкладних заходів щодо приведення Кабінетом Міністрів України положень постанови КМУ від 09.03.2006р. №268 у відповідність із Законом України «Про забезпечення права на справедливий суд», який набрав чинності 28.03.2015р.;

внести поправки, якими виключити із розділу X Прикінцевих та перехідних положень підпункт 7 пункту 4 законопроекту про Державну службу №2490 від 30.03.2015р. та підпункт 8 пункту 3 законопроекту  про Державну службу №2490-1 від 10.04.2015р  в частині виключення абзацу 2 частини 1 статті 147 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» (Матеріальне, побутове забезпечення та соціальний захист працівників судової системи): «При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців».

 

 

З повагою,

за дорученням зборів працівників апарату

Шевченківського районного суду м. Києва,

керівник апарату суду                                                                                                                                                                                                                                                                                 М. В. Марчук